• تماس تلفني يا استفاده اينترنت در كدام اپراتور گران تر است؟
  • چگونه با گوشي آيفون به اينترنت خط همراه اول، ايرانسل و ..... وصل شويم؟
  • فروش فوري سيم كارت خود را به رندباز بسپاريد؟
  • هديه دوشنبه سوري براي همراه اولي ها
  • نحوه برداشتن پين كد سيم كارت در گوشي هاي هوشمند اندرويد و آيفون

راهكار هاي مفيد براي جلوگيري از قطعي ميان دوره

۱۰ بازديد

از روزي كه تلفن همراه به وجود آمده است تا به امروز زمان زيادي مي گذرد و ديگر كمتر پيش مي آيد كه كسي گوشي هاي همراه نداشته باشد . اين روز ها گوشي براي مردم وسيله بسيار مهمي شده است و بسياري از كارهاي خودشان را با گوشي هاي همراه شان انجام مي دهند. اما اين روز ها كساني كه سيم كارت  هاي دائمي همراه اول را دارند يك دغدغه بزرگ دارند و آن هم قطعي ميان دوره ايي براي سيم كارت هاي خود هستند .اين امر باعث شده است كه همراه اول بسيار تلاش كند كه اين مشكل را براي كساني كه سيم كارت هاي دائمي همراه اول را دارند حل كنند.براي همين اين روز ها همراه اول از دو سرويس بي نظير و كار امد خود رونمايي كرده است كه گامي بزرگ در راستاي حل مشكل براي كساني كه سيم كارت هاي دائمي را دارند .براي آشنايي بيشتر در ادامه به معرفي اين دوسرويس كه هر كدام از آنها به نحوي مي توانند در رفع اين مشكل، كارساز باشند، مي پردازيم:

سرويس افزايش بستانكاري

سرويس افزايش بستانكاري از آن دست خدمات خاص و منحصر بفرد اپراتور همراه اول مي باشد كه كليه مشتركين سيم كارت هاي دائمي مي توانند از آن استفاده نمايند و با افزايش وديعه در هر دوره بدون قطعي پيش از موعد ميزان بيشتري بدهكار شوند. در اين طرح مشتركين خطوط دائمي مي توانند با واريز مقداري وجه به دلخواه خودشان، با افزايش بستانكاري خط خود، سقف مبلغ بدهي را افزايش دهند و از قطع مياندوره خط خود جلوگيري نمايند.  به همين خاطر اين سرويس مناسب افراد ذيل مي باشد:

*    مشتركيني كه مصرف بالايي دارند و قبل از پايان دوره مجبور به پرداخت قبض ميان دوره هستند، با استفاده از اين سرويس مي توانند قبض خود را در زمان معمول پرداخت نمايند.

*    مشتركين سازماني كه به جهت كاربري، معمولا مصرف بالايي داشته و قطع ميان دوره به علت بدهي مي تواند موجب بروز اختلال در كار آنها گردد. افزايش بستانكاري به اين افراد كمك مي كند تا از بروز اين مشكلات جلوگيري نمايند.

*    مشتركيني كه از سرويس رومينگ بين الملل استفاده مي كنند و نمي خواهند در سفر خارج از كشور با قطع ميان دوره مواجه شوند. با افزايش بستانكاري مي توانند ميزان مصرف خود را افزايش داده و از قطع ميان دوره هم جلوگيري كنند.

 

نحوه فعال سازي سرويس

به طور كلي در سرويس افزايش بستانكاري همراه اول، مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول ميزان وديعه خود را افزايش داده و از قطع ميان دوره جلوگيري كنند. براي فعال سازي اين سرويس مشتركين مي توانند از روش هاي ذيل استفاده نمايند:

 

1.     استفاده از كدهاي دستوري يا USSD

اين روش به عنوان راحت ترين روش، يكي از متداول ترين شيوه هاي اجراي سرويس افزايش بستانكاري مي باشد كه با استفاده از كدهاي دستوري ذيل قابل اجراست:

·        ارسال كد دستوري # 9 *

در اين شيوه مشترك بايد ابتدا كد دستوري # 9 *  ( ستاره 9 مربع ) را شماره گيري كرده و سپس منوي افزايش بستانكاري را انتخاب نموده و مبلغ آن را افزايش دهند.

·        ارسال كد دستوري # 1 *

در اين روش مشترك بايد كد دستوري  # 1 *  ( ستاره 1 مربع ) را شماره گيري نموده و سپس با انتخاب منوي قبض، در بخش منوي بستانكاري مبلغ مورد نظر را افزايش دهند.

·        ارسال كد دستوري # 10 *

براي اين كار مشترك بايد كد دستوري  # 10 *  ( ستاره 10 مربع ) را شماره گيري كرده و در منوي خدمات پرداخت گزينه مشتركين دائمي را انتخاب نموده و در بخش افزايش بستانكاري، مبلغ مورد نظر را افزايش دهد.

 

2.     ارسال پيامك

در اين شيوه مشتركين سيم كارت هاي دائمي همراه اول، بايد ابتدا حروف B را به 990009  ارسال نموده و سپس مبلغ مورد نظر را انتخاب نمايد. در مرحله بعد با دريافت شناسه قبض و شناسه پرداخت با روش هاي معمول مانند تلفن بانك، اينترنت بانك، خودپرداز و ... مبلغ را پرداخت نموده و ميزان وديعه خود را افزايش دهند.

 

3.     آنلاين

مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول مي توانند با مراجعه به پرتال همراه من، نسبت به افزايش بستانكاري سيم كارت خود اقدام نمايند.

 

4.     مراجعه حضوري

در اين روش مشتركين سيم كارت هاي دائمي مي توانند با مراجعه حضوري به دفاتر همراه اول، ميزان بستانكاري را تا مبلغ مورد نظر افزايش دهند.

 

سرويس افزايش سقف قطع ميان دوره مشتركين دائمي

بر اساس اين طرح همراه اول براي افزايش رضايتمندي مشتركين دائمي خوش حساب، سقف قطع ميان دوره اين مشتركين را بر اساس ارزش شماره تلفن، امتياز خوش حسابي، مبلغ قبوض پرداختي و مدت حضور در همراه اول افزايش خواهد داد. امتياز خوش حسابي بر اساس رفتار پرداخت و سوابق احتمالي قطع بدهي و وصل مجدد مشترك، به صورت دوره اي محاسبه مي گردد.

 

اين سرويس مخصوص مشتركين حقيقي سيم كارت هاي دائمي همراه اول مي باشد كه از شرايط زير برخوردار باشند:

*    حداقل 6 ماه از فعال سازي يا تغيير نام خطشان گذشته باشد.

*    وضعيت تقسيط بدهي نداشته باشند. ( بعد از پايان تقسيط امكان استفاده از اين سرويس وجود دارد )

امتياز خوش حسابي مشتركين واجد شرايط، در هر دوره و بر اساس سابقه 10 ماه گذشته در قطع ميان دوره و پايان دوره مشتركين و پرداخت به موقع صورتحساب محاسبه مي گردد و به مشترك امتيازي بين 0 تا 100 تعلق مي گيرد.

 

نحوه استفاده از اين سرويس

در صورتي كه مشترك دائمي از امتياز سابقه خوش حسابي ( امتياز بالاتر از 60 ) برخوردار باشد، پيامكي مبني بر استفاده از اين طرح دريافت مي كند كه در صورت مثبت بودن پاسخ مشترك مبني بر افزايش سقف قطع ميان دوره، اين طرح بدون هيچ گونه هزينه اي به صورت كاملا رايگان براي مشترك فعال شده و سقف ميان دوره مشترك افزايش مي يابد.

سقف افزايش يافته براي مشتركين عضو طرح، به صورت خودكار و هر سه ماه يك بار بر اساس امتياز خوش حسابي و سابقه كاركرد مشتركين بروز رساني مي شود.

 

نكات و شرايط مهم:

*    در طول يك ماه، فقط يك بار امكان افزايش يا كاهش سقف قطع ميان دوره وجود دارد.

*    چنانچه بدهي مشترك از سقف قطع ميان دوره بيشتر نشده باشد، مشمول استفاده از اين سرويس نمي گردد.

*    سقف افزايش يافته، تنها در طول دوره و با هدف جلوگيري از قطع ميان دوره قابل استفاده مي باشد و اين موضوع مانع از پرداخت قبض پايان دوره نمي گردد. زيرا پرداخت قبض پايان دوره جهت جلوگيري از يك طرفه شدن خط ضروري مي باشد.

*    چنانچه بدهي مشترك از سقف ميان دوره بيشتر شود، تلفن همراه پس از دريافت پيامك اخطار يك طرفه خواهد شد.

به طور كلي در اين سرويس مشتركين مي توانند با افزايش سقف قطع، از يك طرفه شدن خط جلوگيري كنند. براي اين كار درگاه هاي ارتباطي مورد نياز كاربران به شرح ذيل مي باشد:

نوع درخواست

كد دستوري

افزايش سقف قطع ميان دوره

# 1 * 117 * 10 *

استعلام سقف قطع اصلي

# 0 * 1 * 117 * 10 *

افزايش سقف قطع

# 1 * 1 * 117 * 10 *

بازگشت به سقف قطع اوليه

# 2 * 1 * 117 * 10 *

امتياز خوش حسابي

# 2* 117 * 10 *

راهنما

# 9 * 117 * 10 *

 

در اين جدول سقف قطع فعلي جهت جلوگيري از يك طرفه شدن سيم كارت مي باشد. افزايش سقف قطع نيز بر اساس ميزان كاركرد و امتياز خوش حسابي مشترك مي باشد كه در صورت فعال سازي توسط كاربر به سقف قطع اوليه اضافه مي گردد.

به نظر مي رسد در حال حاضر كه هزينه هاي ارتباطي به ميزان قابل توجهي افزايش پيدا كرده است، اين دو سرويس همراه اول مي تواند تا حدي از يك طرفه شدن خط و مشكلات مربوط به آن جلوگيري نمايند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.