• تماس تلفني يا استفاده اينترنت در كدام اپراتور گران تر است؟
  • چگونه با گوشي آيفون به اينترنت خط همراه اول، ايرانسل و ..... وصل شويم؟
  • فروش فوري سيم كارت خود را به رندباز بسپاريد؟
  • هديه دوشنبه سوري براي همراه اولي ها
  • نحوه برداشتن پين كد سيم كارت در گوشي هاي هوشمند اندرويد و آيفون

مكالمات عربي مورد نياز در سفر به عراق براي خريد سيم كارت

۷ بازديد

ظلم بسيار چيز بدي است و بسياري از مردم در همه جا مي كوشند كه ظلم را از ريشه بسوزانند. درست مانند كاري كه امام حسين در سال 61 هجري قمري انجام داد و در مقابل ظلم يزيديان ايستاد و باعث اين شد كه در راهي كه اعتقاد داشت كشته شد . درست در اربعين امام حسين اولين زائر وارد كربلا شد و بعد از آن مردم عراق هر ساله به كربلا پاي پياده ميروند تا عشق و تاسف خود را به امام حسين نشان دهند. در اين  سالها بسياري از شيعيان  كه به اهل بيت و علي الخصوص امام حسين ارادت ويژه ايي دارند به عراق سفر مي كنند. دغدغه ارتباط  يكي از مهم ترين مسائلي است كه مردمي كه وارد خاك عراق مي شوند دارند براي انكه حجم ترافيك ارتباطات بين مردم زياد مي شود و همين مسئله باعث كندي در ارتباطات مي شود و يكي از اصلي ترين چالش كساني است كه وارد جاده عشق مي شوند.

در هنگام حضور در كشور عراق مسافران تنها به دو روشي كه در ادامه به آنها اشاره مي كنيم، مي توانند با دوستان و آشنايان خود در داخل كشور ارتباط برقرار كنند:

 

روش اول:  استفاده از شماره خود و فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل

با توجه به اين كه در روزهاي اخير هر سه اپراتورهاي فعال در كشور ( همراه اول، ايرانسل و رايتل ) با ارائه بسته هاي اينترنتي و تخفيف در تعرفه هزينه هاي رومينگ تلاش نمودند تا زائران بتوانند به راحتي و با صرف هزينه ي كمتر از سيم كارت خود در اين سفر معنوي استفاده نمايند، پيشنهاد مي شود، اگر مشترك سيم كارت اعتباري همراه اول يا سيم كارت دائمي همراه اول، سيم كارت اعتباري ايرانسل يا سيم كارت دائمي ايرانسل و يا سيم كارت دائمي رايتل يا سيم كارت اعتباري رايتل هستيد، حتما پيش از سفر با فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل و خريد بسته اينترنتي مطابق با نياز خود، در طول سفر از يك ارتباط آسان و مستمر لذت ببريد.

 

روش دوم: خريد سيم كارت عراقي

خريد سيم كارت كشور مقصد نيز به عنوان يكي از روش هاي مورد استفاده مسافران؛ مي تواند در برخي شرايط مانند اربعين بسيار هوشمندانه و كاربردي باشد، زيرا در روزهاي منتهي به اربعين كه تعداد مسافران در عراق بسيار زياد مي باشد، معمولا اخلال در شبكه و نداشتن آنتن براي سيم كارت هاي ايراني اجتناب ناپذير است. در چنين شرايطي مطمئن ترين راه ارتباطي، استفاده از سيم كارت هاي عراقي مي باشد.

 تعرفه خدمات سيم كارت هاي عراقي در اربعين 1401 به شرح ذيل مي باشد:

 

نام سيم كارت

هزينه پيام كوتاه

هزينه تماس با ايران

نحوه شارژ كردن

باقي مانده شارژ

ليست بسته هاي اينترنتي

مركز تماس

آسيا سل

150 دينار

280 دينار

كد شارژ * 133 *

# 133 *

# 299*

333

زين

150 دينار

270 دينار

كد شارژ * 101 *

# 100 *

# 321 *

107

كورك

150 دينار

260 دينار

كد شارژ * 221 *

# 211 *

# 250 *

411

 

پس اگر تمايل به خريد سيم كارت عراقي را داريد، قطعا دانستن چند جمله عربي هنگام خريد سيم كارت براي شما بسيار كمك كننده خواهد بود. به همين خاطر در اينجا ما به مكالمات پركاربرد عربي در هنگام خريد سيم كارت هاي عراقي ( زين، كورك تلكام و آسيا سل ) اشاره مي كنيم:

 

مكالمات مورد نياز عربي براي خريد سيم كارت ، شارژ و اينترنت

 

درخواست فارسي

ترجمه درخواست به عربي

درخواست به فارسي

ترجمه درخواست به عربي

سيم كارت مي خواهم، داريد؟

ارِيد شَريحَه عِدكُم؟

قيمت چنده؟

بيش اِلقِيمَه؟

دونه اي 15 هزار دينار؟

وحدَه خَمسطَعَش اَلف دينار

اشكال نداره، يه دونه زين بده؟

ميخالِف. اِطينِي واحِد زين

اين سيم كارت چقدر شارژ داره؟

هذا السيم كارت اِشگَد بي شَحِن؟

مي خوام سيم كارتم رو شارژ كنم؟

اَريد اَشحَن سيم كارتي؟

قيمت بسته هاي اينترنت چقدره؟

سِعِر باقات اَلنت اِشگَد؟

بي زحمت اينترنتشو برام فعال كنيد؟

ابلازَحمه فَعِل لِي الاينترنيت

براي فعال شدن اينترنت چقدر بايد شارژ كنم؟

اذا اَريد افعِل نت اشگد اشحن؟

اينترنت يك روزه/ يك هفته/ يك ماهه؟

اينترنيت يَومي/اسبوعي/شهري؟

سيم كارت و اينترنت فعال هستند؟

اِلشَريحَه و الاِنترنيت فعالات؟

ميشه بهم ياد بديد چطور ببينم چقدر از حجم اينترنت مونده؟

تگدَر اِتعَلِمني اِشلون اَشوف اِشگَد باقِي حَجِم الاِينترنيت؟

بله براتون روي كاغذ مي نويسم؟

اي مو مُشكِلَه اَكتُب لَك اِلوَرَقَه.

 

 

البته با توجه به مشكلات و بي نظمي هايي كه زائران در سال هاي پيش به علت تقاضاي بالا در هنگام خريد سيم كارت هاي عراقي با آنها روبرو بودند، از سوي دولت تمهيداتي در نظر گرفته شده كه بر اساس آن زائران مي توانند از كيوسك هاي ويژه اي كه در شهرهاي مرزي ايران قرار دارد، نسبت به خريد اين سيم كارت ها اقدام نموده و به محض ورود به عراق آنها را فعال سازند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


زبان عربی یکی از زبان‌های سامی و یکی از زبان‌های قدیمی و تأثیرگذار جهان است. این زبان، به عنوان زبان رسمی در کشورهای عربی و اسلامی شناخته می‌شود و از نظر تاریخی، به عنوان زبان قرآن معظم نیز شناخته می‌شود. الفبای عربی به عنوان یکی از الفباهای ابجد استفاده می‌شود که شامل ۲۸ حرف است و از راست به چپ نوشته می‌شود. یکی از ویژگی‌های جالب این زبان، وزن و اعتنا به نحوه صحیح تلفظ حروف است که در زمان تدوین قرآن به وضوح تأکید شده است.

 

دستور زبان عربی شیوه‌ای خاص برای ساخت جملات و انتقال اطلاعات دارد. از نظر گرامری، عربی دارای ساختار معقدی است که بر اساس اصول و قوانین خود قرار دارد. در جملات عربی، فعل به عنوان هسته جمله در مرکز قرار گرفته و دیگر کلمات به دور آن می‌چرخند. همچنین، در عربی از نظام شاخص-پیشوندی برای نشان دادن ترکیبات و ترتیب کلمات استفاده می‌شود. این زبان به عنوان یکی از زبان‌های زنده و مورد استفاده گسترده در علم، ادبیات، دین و رسانه‌ها، به عنوان یکی از مهمترین زبان‌های جهان محسوب می‌شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.