• تماس تلفني يا استفاده اينترنت در كدام اپراتور گران تر است؟
  • چگونه با گوشي آيفون به اينترنت خط همراه اول، ايرانسل و ..... وصل شويم؟
  • فروش فوري سيم كارت خود را به رندباز بسپاريد؟
  • هديه دوشنبه سوري براي همراه اولي ها
  • نحوه برداشتن پين كد سيم كارت در گوشي هاي هوشمند اندرويد و آيفون

مشتركين هر اپراتور براي هر دقيقه مكالمه چقدر مي پردازند؟

۸ بازديد

از روزي كه گراهام بل توانست تلفن را اختراع كند تحول بزرگي انجام شد و زماني كه گوشي هاي هوشمند به بازار آمده اند باعث تغيير ارتباط در جامعه شده اند و مفيد و مناسب براي افراد جامعه از آنها استفاده مي كنند.اين روزها ديگر گوشي ها جاي بسياري از وسايل را براي افراد جامعه گرفته است و براي بسيار از افراد جامعه كاربردي و مهم است كه از گوشي هاي هوشمند استفاده كنند . بعضي از افراد جامعه گوشي هاي هوشمند را براي بازي كردن مي خرند كه بتوانند جايگزين كنسول هايي بكنند كه قيمت بسيار بالايي دارند.بسياري از افراد جامعه هم گوشي هاي هوشمند را مي خرند تا بتوانند كه از اپ هايي استفاده كنند كه ارتباط با جامعه را برقرار كنند. با اين وجود همچنان برقراري مكالمه يكي از اصلي ترين و پركاربردترين موارد استفاده از گوشي هاي هوشمند مي باشد كه تقريبا همه كاربران از آن استفاده مي كنند.

قطعا گوشي هاي هوشمند بدون سيم كارت هاي كوچك، به هيچ وجه امكان برقراري تماس نداشته و همه افراد بايد براي استفاده از اين سرويس، از يكي از سيم كارت هاي دائمي يا اعتباري اپراتورهاي فعال در كشور استفاده نمايند. بنابراين لازم است افراد در نظر گرفتن بودجه و نياز خود، يكي از سيم كارت هاي موجود در بازار را تهيه نموده و از خدمات مختلف آنها بهره مند گردند.

 

در كشور ما در حال حاضر سه اپراتور همراه اول، ايرانسل و رايتل به عنوان اپراتورهاي فعال در كشور، بعد از ايجاد سرويس رومينگ ملي و امكان استفاده مشتركين مختلف از آنتن هاي موجود در هر منطقه، تقريبا خدمات كاملا يكساني را از جهت آنتن دهي و برقراري تماس به مشتركين خود ارائه مي دهند. ولي با اين وجود تعرفه مكالمه در هر اپراتور كاملا با اپراتور ديگر متفاوت مي باشد. اين تفاوت حتي در ميان سيم كارت هاي هر اپراتور نيز ديده مي شود و معمولا تعرفه هزينه هاي سيم كارت هاي دائمي يك اپراتور از سيم كارت هاي اعتباري همان اپراتور كمتر مي باشد.

به همين خاطر در ادامه نگاهي مقايسه اي به تعرفه مكالمات در اپراتورهاي مختلف در كشور خواهيم داشت:

 

اپراتور همراه اول

همراه اول به عنوان بزرگترين اپراتور فعال كه از بيشترين تعداد مشترك و بيشترين پوشش شبكه در كشور برخوردار مي باشد، هزينه مكالمات درون شبكه و برون شبكه خود براي مشتركين دائمي و اعتباري اينگونه تعرفه گذاري نموده است:

نوع ارتباط

سيم كارت اعتباري همراه اول

سيم كارت دائمي همراه اول

درون شبكه

89.9 تومان

59.9 تومان

برون شبكه

89.9 تومان

59.9 تومان

توجه به جدول فوق نشان مي دهد كه براي مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول يا سيم كارت اعتباري همراه اول، هزينه مكالمات درون شبكه ( همراه اول به همراه اول ) و برون شبكه ( همراه اول به ايرانسل يا رايتل ) كاملا يكسان مي باشد. البته لازم به ذكر است كه اين اپراتور تعرفه مكالمات خود را از سال 97 ثابت نگه داشته و اين تعرفه از آن سال تا كنون هيچ گونه تغييري نداشته است.

 

اپراتور ايرانسل

بررسي ها نشان مي دهد كه تقريبا بين اپراتور همراه اول و ايرانسل رقابت خاصي وجود نداشته و معمولا همه تعرفه هاي ايرانسل با رفيق قديمي خود، همراه اول، كاملا يكسان مي باشد. هزينه مكالمات سيم كارت دائمي ايرانسل و سيم كارت اعتباري ايرانسل نيز با سيم كارت همراه اول كاملا يكسان مي باشد.

هزينه مكالمات ايرانسل بر اساس اعلام اين اپراتور در سال 1401 به شرح ذيل مي باشد:

نوع ارتباط

سيم كارت اعتباري همراه اول

سيم كارت دائمي همراه اول

درون شبكه

89.9 تومان

59.9 تومان

برون شبكه

89.9 تومان

59.9 تومان

نگاهي كوتاه به جدول فوق نشان مي دهد؛ با وجود آن كه اپراتور ايرانسل از بيشترين تعداد مشترك اعتباري در كشور برخوردار است، اما تعرفه مكالمات براي مشتركين اعتباري براي هر دقيقه 30 تومان بيشتر از مشتركين دائمي ايرانسل مي باشد.

 

اپراتور رايتل

رايتل به عنوان سومين اپراتور فعال در كشور، با وجود آن كه از كمترين پوشش شبكه و كمترين تعداد مشترك برخوردار است، از به صرفه ترين و مناسب ترين تعرفه مكالمات در بين اپراتور ها برخوردار مي باشد.

هزينه تعرفه مكالمات اپراتور رايتل براي مشتركين به شرح ذيل مي باشد:

نوع ارتباط

سيم كارت اعتباري همراه اول

سيم كارت دائمي همراه اول

درون شبكه

هفت تومان

هفت تومان

برون شبكه

88.8 تومان

55.5 تومان

با توجه به يكسان سازي هزينه مكالمات درون شبكه اي رايتل، مشتركين سيم كارت اعتباري رايتل و سيم كارت دائمي رايتل براي هر گونه مكالمه درون شبكه تنها لازم است 7 تومان پرداخت نمايند كه اين رقم در مقايسه با  هزينه مكالمات مشتركين سيم كارت هاي همراه اول و ايرانسل دقيقه اي 52.9 ريال كمتر مي باشد.

 

مقايسه كلي تعرفه هاي مكالمه در اپراتورها

به طور كلي تعرفه مكالمات درون شبكه و برون شبكه مشتركين دائمي و اعتباري اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل و رايتل به شرح ذيل مي باشد:

اپراتور مبدا

اپراتور مقصد

سيم كارت دائمي

سيم كارت اعتباري

همراه اول

همراه اول

59.9 تومان

89.9 تومان

ايرانسل يا رايتل

59.9 تومان

89.9 تومان

ايرانسل

ايرانسل

59.9 تومان

89.9 تومان

همراه اول يا رايتل

59.9 تومان

89.9 تومان

رايتل

رايتل

هفت تومان

هفت تومان

همراه اول يا ايرانسل

55.5 تومان

88.8 تومان

بررسي اجمالي جدول فوق نشان مي دهد كه اپراتور رايتل با وجود آن كه تنها نيم درصد از سيم كارت هاي فعال در كشور را در اختيار دارد، ارزان ترين تعرفه ها را براي مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري خود در نظر گرفته است. اين در حالي است كه هيچ گونه رقابتي بين اپراتورهاي تراز اول كشور كه از بيشترين تعداد مشترك برخوردارند، ديده نمي شود و به نظر مي رسد سياست يكسان سازي قيمت ها در اين دو اپراتور هم چنان ادامه خواهد داشت و هزينه هاي مربوط به مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول و ايرانسل بيشتر يكسان سازي شده تا در فضاي رقابتي كمي متفاوت باشد.

به طور كلي هزينه مكالمات درون شبكه و برون شبكه مشتركين دائمي كليه اپراتورها به قبض آخر ماه اضافه مي گردد، و هزينه همين مكالمات از اعتبار ريالي مشتركين سيم كارت هاي اعتباري كسر مي گردد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



تقویت مکالمه آلمانی می‌تواند از طریق روش‌ها و فعالیت‌های مختلفی انجام شود که به شما کمک می‌کند مهارت‌های گفتاری خود را بهبود بخشیده و اعتماد به نفس بیشتری در این زمینه کسب کنید. این روش‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

 

 مکالمه با شریک یادگیری: یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود مکالمه آلمانی، شرکت در گفتگوهای دو نفره یا گروهی با افرادی است که زبان آلمانی را به عنوان زبان اصلی یا دومین زبان خود دارند. این فرصت به شما کمک می‌کند تا عبارات و واژگان جدید را در زمینه‌های مختلف مانند روزمره، مسافرت، کار و... آموزش ببینید و آن‌ها را در زندگی واقعی تمرین کنید.

 

 گوش دادن به مواد صوتی و تلفظ: گوش دادن به پادکست‌ها، فیلم‌ها، و موسیقی آلمانی می‌تواند به شما در فهم بهتر تلفظ و نحوه استفاده از اصطلاحات و عبارات روزمره کمک کند. همچنین تقلید از تلفظ‌های صحیح و تمرین تلفظ کلمات اهمیت زیادی دارد و به شما کمک می‌کند مکالمه‌ی خود را بهبود بخشیده و به زبان‌آموزان آلمانی نیتیو نزدیک‌تر شوید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.