• تماس تلفني يا استفاده اينترنت در كدام اپراتور گران تر است؟
  • چگونه با گوشي آيفون به اينترنت خط همراه اول، ايرانسل و ..... وصل شويم؟
  • فروش فوري سيم كارت خود را به رندباز بسپاريد؟
  • هديه دوشنبه سوري براي همراه اولي ها
  • نحوه برداشتن پين كد سيم كارت در گوشي هاي هوشمند اندرويد و آيفون

تماس تلفني يا استفاده اينترنت در كدام اپراتور گران تر است؟

۱۸ بازديد

اين روزها قطعا ديگر كسي نيست كه كه گوشي نداشته باشد وسيله ايي كه باعث دگرگوني در ارتباطات فردي و جمعي شده است اين روزها و در كنار آن هم پيشرفت تكنولوژي و آمدن اينترنت باعث شده است كه افراد در همه جاي دنيا با هم ديگر ارتباط داشته باشند.زندگي هاي امروزي با آمدن اينترنت باعث شده كه بسياري از آدم ها به راحتي  در دنياي مجازي به چيزهايي كه مي خواهد برسد.تاثيرات شگرفي كه اين روز ها اينترنت بر روي زندگي آدم ها گذاشته است را به هيچ عنوان نمي شود كتمان كرد و اطلاعات امروزي بسياري از افراد جامعه  بر حسب وجود اين اينترنت ها مي باشد.نفوذ اينترنت  در اين زمانه به قدري زياد است كه باعث شده در طول روز بسياري از افراد جامعه كارهايشان را با اينترنت انجام دهند و حتي كار هاي شخصي خود را از طريق اينترنت پيگيري كنند

به همين خاطر هزينه هاي اين بخش نيز به عنوان هزينه هاي ثابت ارتباطي افراد و خانوارها در نظر گرفته مي شود. بنابراين لازم است براي جلوگيري از هزينه هاي اضافي، از تعرفه هاي هزينه هاي ارتباطي اپراتورهاي مختلف در كشور اطلاع داشته باشيد تا در صورت نياز از بهترين و كم هزينه ترين اپراتور، امكانات مربوطه را دريافت كنيد.

در همين راستا در اين مطلب با نگاهي مقايسه اي به تعرفه خدمات مختلف در اپراتورها، تلاش مي كنيم تا شما را در انتخاب بهترين اپراتور از نظر تعرفه هاي ارتباطي و اينترنت همراهي كنيم.

 

مقايسه تعرفه خدمات در اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل، رايتل و شاتل موبايل

به طور كلي هزينه خدمات و امكانات ارائه شده از سوي اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل، رايتل و شاتل موبايل يكسان نمي باشد و مشتركين هر اپراتور بسته به نوع اشتراك خود ( دائمي، اعتباري و ... ) هر سرويسي را بر اساس قيمت مصوب و از پيش تعيين شده، دريافت مي كنند.

به همين خاطر در ادامه تعرفه خدمات مختلف مانند مكالمه، پيامك و اينترنت با جزئيات و به صورت كاملا جداگانه بيان مي شود؛

 

تعرفه مكالمه در اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل، رايتل و شاتل موبايل

تعرفه مكالمه در اپراتورها معمولا بر اساس مكالمات درون شبكه و برون شبكه محاسبه مي گردد كه هر كدام از آنها با توجه به نوع اشتراك كاربر يعني مشترك دائمي يا اعتباري در هر اپراتور متفاوت مي باشد.

 در جدول ذيل تعرفه مكالمه اپراتورها به صورت تفكيكي بيان شده است:

 

مقايسه تعرفه مكالمه در اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل، رايتل و شاتل موبايل

نوع سيم كارت

تعرفه به ازاي هر دقيقه

سيم كارت دائمي همراه اول

به تلفن ثابت، همراه اول و ساير اپراتورها 599 ريال

سيم كارت اعتباري همراه اول

به تلفن ثابت، همراه اول و ساير اپراتورها 899 ريال

سيم كارت دائمي ايرانسل

به تلفن ثابت، ايرانسل و ساير اپراتورها 599 ريال

سيم كارت اعتباري ايرانسل

به تلفن ثابت، ايرانسل و ساير اپراتورها 899 ريال

سيم كارت دائمي رايتل

مكالمه درون شبكه: 100 ريال

مكالمه برون شبكه: 555 ريال

سيم كارت اعتباري رايتل

مكالمه درون شبكه: 100 ريال

مكالمه برون شبكه: 888 ريال

سيم كارت شاتل موبايل

مكالمه درون شبكه و برون شبكه: 888 ريال

 

با توجه به جدول فوق، تعرفه مكالمه در رايتل در برخي موارد كمتر از اپراتور همراه اول و ايرانسل مي باشد كه اين موضوع مي تواند براي افرادي كه مدت زمان زيادي از وقت خود را به مكالمه اختصاص مي دهند، مفيد باشد. علاوه بر اين مديران شركت هايي كه مي خواهند براي كاركنان خود سيم كارت تهيه كنند؛ مي توانند با استفاده از هزينه پايين مكالمات درون شبكه رايتلي، هزينه هاي خود را به ميزان قابل توجهي كاهش دهند.

 

تعرفه ارسال پيامك در اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل، رايتل و شاتل موبايل

به طور كلي تعرفه پيامك در اپراتورها به صورت صفحه اي محاسبه مي شود و بسته به اين كه فارسي باشد يا انگليسي، تعرفه جداگانه اي خواهد داشت كه در جدول ذيل به شكلي دقيق مورد بررسي قرار گرفته است:

 

مقايسه تعرفه پيامك در اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل، رايتل و شاتل موبايل

نوع سيم كارت

تعرفه

سيم كارت دائمي همراه اول

پيام كوتاه فارسي به ازاء هر صفحه: 89 ريال

پيام كوتاه انگليسي به ازاء هر صفحه: 222 ريال

سيم كارت اعتباري همراه اول

پيام كوتاه فارسي به ازاء هر صفحه: 106 ريال

پيام كوتاه انگليسي به ازاء هر صفحه: 264ريال

سيم كارت دائمي ايرانسل

پيام كوتاه فارسي به خطوط همراه : 119 ريال

پيام كوتاه انگليسي به خطوط همراه : 252ريال

پيام كوتاه فارسي يا انگليسي به خطوط ثابت: 150 ريال

سيم كارت اعتباري ايرانسل

پيام كوتاه فارسي به خطوط همراه : 136ريال

پيام كوتاه انگليسي به خطوط همراه : 294ريال

پيام كوتاه فارسي يا انگليسي به خطوط ثابت: 150 ريال

سيم كارت پيام رسان ايرانسل

پيام كوتاه فارسي و انگليسي به خطوط همراه: 140 ريال

پيام كوتاه فارسي به خطوط همراه : 136ريال

پيام كوتاه انگليسي به خطوط همراه : 294ريال

سيم كارت دائمي رايتل

پيام كوتاه فارسي به ازاء هر صفحه: 88 ريال

پيام كوتاه انگليسي به ازاء هر صفحه: 220 ريال

سيم كارت اعتباري رايتل

پيام كوتاه فارسي به ازاء هر صفحه: 105 ريال

پيام كوتاه انگليسي به ازاء هر صفحه: 262 ريال

سيم كارت شاتل موبايل

پيام كوتاه فارسي به ازاء هر صفحه: 100 ريال

پيام كوتاه انگليسي به ازاء هر صفحه: 212 ريال

 

تعرفه اينترنت در اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل، رايتل و شاتل موبايل

تعرفه اينترنت در اپراتورهاي مختلف به دو صورت آزاد و خريد بسته محاسبه ميگردد كه طبيعتا نرخ متفاوتي دارند. جزئيات تعرفه اينترنت آزاد اپراتورها به شرح جدول ذيل مي باشد:

 

مقايسه تعرفه اينترنت آزاد در اپراتورها همراه اول، ايرانسل، رايتل و شاتل موبايل

نوع سيم كارت

تعرفه اينترنت

سيم كارت دائمي همراه اول

به ازاء هر كيلو بايت تبادل اطلاعات: 4/. ريال

به ازاء هر كيلو تبادل اطلاعات در سايت هاي منتخب داخلي: 2/. ريال

سيم كارت اعتباري همراه اول

به ازاء هر كيلو بايت تبادل اطلاعات: 6/. ريال

به ازاء هر كيلو تبادل اطلاعات در سايت هاي منتخب داخلي: 3/. ريال

سيم كارت دائمي ( عادي و پيام رسان ) ايرانسل

به ازاء هر كيلو بايت تبادل اطلاعات: 4/. ريال

به ازاء هر كيلو تبادل اطلاعات در سايت هاي منتخب داخلي: 2/. ريال

سيم كارت اعتباري ( عادي و پيام رسان ) ايرانسل

به ازاء هر كيلو بايت تبادل اطلاعات: 6/. ريال

به ازاء هر كيلو تبادل اطلاعات در سايت هاي منتخب داخلي: 3/. ريال

سيم كارت دائمي رايتل

به ازاء هر گيگابايت تبادل اطلاعات ( 3G / 4G ) : 40،000 ريال

سيم كارت اعتباري رايتل

به ازاء هر گيگابايت تبادل اطلاعات ( 3G / 4G ) : 40،000 ريال

سيم كارت شاتل موبايل

به ازاء هر كيلو بايت تبادل اطلاعات: 6/. ريال

 

جدول فوق نشان مي دهد، تعرفه اينترنت در اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل كاملا يكسان سازي شده است و تنها تفاوت در تعرفه هاي سيم كارت دائمي و اعتباري رايتل ديده مي شود كه به ازاي هر گيگابايت 4 هزار تومان مي باشد.

 

مقايسه بسته هاي اينترنت در اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل، رايتل و شاتل موبايل

با توجه به اين كه خريد بسته، مقرون به صرفه ترين روش براي استفاده از اينترنت مي باشد؛ بهتر است كاربران براي كاهش هزينه هاي خود با در نظر داشتن ميزان نياز، از بسته هاي كوتاه مدت و طولاني مدت كه از سوي اپراتورها ارائه مي گردد؛ استفاده كنند. به همين خاطر پيشنهاد مي شود؛ قبل از خريد با مراجعه به وب سايت اپراتورها، نسبت به مدت زمان و حجم بسته ها آگاهي پيدا كنيد.

با توجه به اين كه ارائه كامل اين بسته ها در اين مطلب مقدور نمي باشد، در ادامه بررسي هاي خود از بسته هاي اپراتورها را در اختيار شما قرار مي دهيم:

·        بعد از فروردين 1401 كه به يكباره هزينه هاي اينترنت افزايش قابل توجهي داشت، اپراتورها تعداد زيادي از بسته هاي بلند مدت خود را كه براي كاربران به صرفه تر بود؛ حذف كردند. مثلا در حال حاضر خبري از بسته هاي 4 ماهه ايرانسل و همراه اول نيست.

·        بسته هاي اينترنت يك ساله تنها از سوي اپراتور رايتل ارائه مي گردد و دو اپراتور بزرگ كشور يعني ايرانسل و همراه اول، اين بسته ها را نيز حذف نمودند.

·        به طور كلي قيمت اعلامي بسته ها در اپراتورها بدون احتساب ماليات بر ارزش افزوده بوده كه اين مبلغ در زمان فعال سازي از اعتبار ريالي مشتركين اعتباري كسر مي گردد و يا به صورت حساب پايان دوره مشتركين دائمي اضافه مي گردد.

·        ترافيك مصرفي در صفحات منتخب داخلي كه فهرست آنها در وب سايت اپراتورها موجود مي باشد، با 50 درصد تخفيف محاسبه مي گردد.

·        شاتل موبايل تنها اپراتوري است كه بسته ساعتي ارائه نموده كه بسته دو ساعته اين اپراتور با حجم 4 گيگابايت به قيمت 9 هزار تومان مي باشد.

·        همراه اول بسته اي تحت عنوان " بسته مشتركين جديد" ارائه نموده كه مختص مشتركيني است كه حداكثر 30 روز از تاريخ فعال سازي سيم كارتشان مي گذرد.

·        بسته هاي كوتاه مدت و بلند مدت همراه اول قابليت تمديد خودكار ندارند. اما بسته هاي ماهانه امكان رزرو خودكار داشته كه پس از اتمام حجم يا زمان بسته تمديد مي شوند.

·        طرح اينترنت همراهي همراه اول كه بر اساس الگوي مصرف مشترك طراحي شده، به هر مشترك بسته ويژه اي را متناسب با نياز كاربر پيشنهاد مي دهد. اين امكان در اپراتور ايرانسل تحت عنوان بسته هاي اختصاصي ارائه مي گردد.

·        سرويس تعرفه ويژه مصرف آزاد اينترنت در شاتل موبايل به كاربر اين امكان را مي دهد تا در هنگام تمام شدن بسته اينترنت و ورود به مصرف آزاد معادل يك نهم تعرفه ساير اپراتورها هزينه كند.

·        در اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل مشترك مي تواند مصرف اينترنت آزاد خود را غير فعال كند تا از مصرف ناخواسته اينترنت جلوگيري نمايد.

 

سخن پاياني

با نگاهي كلي به تعرفه ها مي توان گفت: تعرفه هاي مكالمه همراه اول براي سيم كارت هاي دائمي و اعتباري متفاوت است، اما مكالمه داخل شبكه و برون شبكه براي مشتركين همراه اول قيمت يكساني دارد. ايرانسل مكالمه داخل شبكه و خارج شبكه را يكسان محاسبه مي كند و تفاوت تعرفه در نوع سيم كارت دائمي و اعتباري مي باشد. در اپراتور رايتل تعرفه مكالمات درون شبكه و برون شبكه متفاوت است.

به طور كلي ارسال پيامك براي كاربران سيم كارت رايتل كمترين هزينه را خواهد داشت، ضمن اين كه اپراتور ايرانسل سيم كارت هاي مخصوص پيام رساني دارد كه تعرفه آن با سيم كارت هاي معمولي يكسان نيست.

در زمينه اينترنت بعد از فروردين 1401 تقريبا تعرفه اينترنت آزاد در اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل كه از بيشترين تعداد مشترك برخوردارند، يكسان سازي شد و بسياري از بسته هاي بلند مدت حذف گرديد. حتي در بعضي موارد اين دو اپراتور، هديه هايي كه همراه بسته ها بودند را حذف نمودند.

تنوع بسته و قيمت در اپراتور رايتل بسيار بهتر مي باشد. ضمن اين كه قابليت انتقال ديتا در شاتل موبايل اين امكان را به كاربران مي دهد تا در زمان تمديد بسته ( تا سقف 400 مگابايت ) ديتاي باقي مانده از بسته قبلي را به دوره بعد انتقال دهند.

در نهايت توصيه مي گردد كاربران با توجه به نوع نياز خود از به صرفه ترين سيم كارت دائمي يا اعتباري استفاده نمايند تا بتوانند به راحتي هزينه هاي ارتباطي خود را كاهش دهند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.