• تماس تلفني يا استفاده اينترنت در كدام اپراتور گران تر است؟
  • چگونه با گوشي آيفون به اينترنت خط همراه اول، ايرانسل و ..... وصل شويم؟
  • فروش فوري سيم كارت خود را به رندباز بسپاريد؟
  • هديه دوشنبه سوري براي همراه اولي ها
  • نحوه برداشتن پين كد سيم كارت در گوشي هاي هوشمند اندرويد و آيفون

چگونه با گوشي آيفون به اينترنت خط همراه اول، ايرانسل و ..... وصل شويم؟

۱۷ بازديد

از زماني كه گوشي هاي لمسي به بازار آمدند تا به امروز زمان زيادي مي گذرد و با پيشرفت تكنولوژي اين نوع گوشي ها هم پيشرفت كرده اند و باعث شده اند كه در دست هر فرد يك گوشي هوشمند باشد كه جايگزين بسياري از وسايل شده اند.يكي از اين گوشي هاي هوشمند كه اين روز ها در جامعه جهاني بسيار طرفدار دارد گوشي هاي شركت اپل است. گوشي هاي به خاطر اينكه سيستم عامل ان با گوشي هاي ديگر فرق ميكند بسيار خاص هستند و علاوه بر ان اين گوشي ها ظاهر هاي بسيار زيبايي را دارند.

اما سيستم عامل خاص گوشي هاي آيفون در كشور ما هر از گاهي دچار مشكل شده اند و باعث اذيت شدن كساني كه گوشي هاي آيفون را دارند شده است . ان مشكل هم براي گوشي هاي آيفون وصل نشدن به اينترنت خط سيم كارت هاي داخل كشور ميباشد كه باعث اذيت كاربران مي شود

اگر هنگام وصل شدن گوشي آيفون خود به اينترنت، پيغام " Could not activate Cellular Data Network" را دريافت مي كنيد؛ روش هايي براي حل مشكل وصل نشدن گوشي هاي آيفون به اينترنت خط همراه اول، ايرانسل و ...  وجود دارد كه در ادامه به آن اشاره مي كنيم:

 

روش اول: فعال سازي داده گوشي

اولين و مهم ترين گام براي حل مشكل وصل نشدن گوشي هاي آيفون به اينترنت خط همراه اول، ايرانسل و ... ، اطمينان از روشن بودن داده در گوشي آيفون است كه براي فعال سازي آن بايد مراحل ذيل را طي كنيد:

·        در بخش تنظيمات يا  Settings  گوشي آيفون خود، گزينه Cellular Data  را انتخاب كنيد.

·        در صفحه اي كه برايتان باز مي شود، وضعيت Cellular Data را به حالت  ON  تغيير دهيد.

·        در صفحه  Cellular Data  براي تمام برنامه هاي ضروري، داده گوشي را روشن كنيد.

·        بعد از انجام همه مراحل ذكر شده، دوباره سعي كنيد تا به اينترنت وصل شويد.

كاربران گوشي هوشمند آيفون توجه داشته باشند كه بهتر است؛ براي صرفه جويي در مصرف داده، اتصال داده را براي برنامه هاي غير ضروري و يا برنامه هايي كه از آنها استفاده نمي كنند؛ غير فعال كنند.

 

روش دوم: آپديت تنظيمات شبكه هنگام روشن نشدن داده تلفن همراه

گاهي وقتها امكان دارد كه گوشي آيفون شما آپديتي را منتشر كرده باشد و با آن مشكلات اتصال اينترنت را حل كند. انجام مراحل زير مي تواند به شما براي آپديت كمك كند:

·        ابتدا در قسمت تنظيمات يا  Settings گوشي آيفون خود روي گزينه General  ضربه زده و گزينه  About  را انتخاب كنيد.

·        در صفحه اي كه برايتان باز مي شود؛ امكان وجود آپديت براي شبكه تان را بررسي كنيد و در صورت وجود اين امكان،بروز رساني را انجام دهيد.

 

روش سوم: ريست كردن تنظيمات شبكه

يك از روش هاي موثر براي برطرف نمودن مشكل وصل نشدن گوشي هاي آيفون به اينترنت خط همراه اول، ايرانسل و ... ريست كردن تنظيمات شبكه مي باشد كه به روش ذيل انجام مي شود:

·        در بخش تنظيمات يا  Settings  گوشي هوشمند خود به قسمت  General  رفته و گزينه Reset را انتخاب كنيد.

·        در صفحه اي كه برايتان به نمايش درخواهد آمد؛ گزينه  Reset Network Setting را انتخاب كنيد.

·        در اين مرحله دوباره به صفحه  General بازگشته و در قسمت پايين صفحه گزينه Shut Down را انتخاب كنيد.

·        10 ثانيه صبر كنيد و گوشي آيفون خود را با فشردن دكمه Power  دوباره روشن كنيد.

 

روش چهارم: پر كردن اطلاعات APN

پر كردن اطلاعات  APN به عنوان يك روش كاربردي كمك بسيار زيادي به حل شدن مشكل وصل نشدن گوشي هاي آيفون به اينترنت خط همراه اول، ايرانسل و ... مي كند. بنابراين كاربران گوشي هاي هوشمند آيفون بايد مراحل زير را انجام دهند:

·        در بخش تنظيمات يا Settings گوشي هوشمند خود به قسمت Cellular رفته و گزينه Cellular Data Option را انتخاب كنيد.

·        در صفحه اي كه باز مي شود؛ بر روي گزينه Cellular Data Network  ضربه بزنيد.

·        در صفحه Cellular Data Network بر روي گزينه Reset Setting كليك كنيد.

 

روش پنجم: پاك كردن پروفايل  VPNها

در شرايط كنوني جامعه، استفاده از  vpn براي دسترسي به بسياري از اپ ها و شبكه هاي اجتماعي ضروري است. اگر از وي پي ان تلفن همراه خود استفاده مي كنيد و مشكل وصل نشدن گوشي هاي آيفون به اينترنت خط همراه اول، ايرانسل و...  را داريد؛ با استفاده از روش زير مي توانيد مشكل را حل كنيد:

·        در بخش تنظيمات يا  Settings  گوشي هوشمند خود به قسمت  General  رفته و گزينه  VPN  را انتخاب كنيد.

·        در صفحه  VPN بر روي  Profiles ضربه زده و تمام موارد موجود در اين قسمت ليست را پاك كنيد.

·        گوشي آيفون خود را خاموش كرده و بعد از 10 ثانيه دو بار گوشي را ري استارت كنيد.

 

روش ششم: ريست فكتوري كردن گوشي آيفون

اگر تماي روش هاي فوق را اجرا كرديد؛ اما هنوز مشكل وصل نشدن گوشي هاي آيفون به اينترنت خط همراه اول، ايرانسل و ... هم چنان حل نشده باقي مانده، ريست فكتوري كردن گوشي آيفون مي تواند به عنوان يك گزينه كمك كننده باشد. تنها نكته مهم در هنگام ريست كردن اين است كه قبل از انجام ريست فكتوري از اطلاعات موجود در گوشي هوشمند خود بك آپ بگيريد؛ زيرا در هنگام ريست فكتوري تمام اطلاعات و داده هاي گوشي شما پاك شده و تنظيمات گوشي هوشمند به حالت اوليه در روز راه اندازي گوشي بر مي گردد.

از آنجا كه تمامي اطلاعات موجود در گوشي اعم از فيلم ها و تصاوير، نرم افزار هاي مختلف، تنظيمات شخصي سازي شده و مهم تر از همه پسوردهاي مختلفي كه بر روي گوشي خود ذخيره شده اند؛ از بين خواهند رفت؛ ايجاد فايل بك آپ به روز، از نكات بسيار مهم قبل از ريست فكتوري گوشي هوشمند مي باشد. نكته حايز اهميت ديگر در ريست فكتوري، دسترسي داشتن به اپل آيدي و پسورد آن مي باشد كه در هنگام راه اندازي مجدد گوشي و بارگذاري دوباره فايل هاي بك آپ به آن نياز خواهيد داشت.

اگر از آن دسته افرادي هستيد كه از كارت هاي اپل آيدي استفاده مي كنيد و در ساختن اپل آيدي از شماره هاي مجازي و اطلاعات عمومي استفاده كرده ايد؛ در ريست فكتوري محتاطانه عمل كنيد و قبل از اطمينان كامل از دسترسي به اطلاعات اپل ايدي و عدم مسدود بودن آن اقدام به اين كار نكنيد. 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.